DIY: Light can

Nogle gange er det bare rigtig sjovt og hyggeligt at have et krea-projekt. Jeg har altid en hel bunke af projekter liggende, og denne gang var det et lys-projekt jeg kastede mig over. Det er meget enkelt, nemt og billigt at lave disse “Light cans”. Jeg skriver under hvert billede, hvad du skal bruge og gøre. God fornøjelse :)

Du skal bruge konservesdåser, en hammer, søm (gerne længere end dem jeg har brugt – fik ret ondt i tommeltotten til sidst :)), bagepapir og tal/mønster på papir. Du printer dine tal eller dit mønster fra computeren i en passende størrelse, og tegner dem over på et stykke bagepapir.

Herefter taper du bagepapiret fast på dine konservesdåser. Nu er du klar til at hamre løs – du skal bare følge dine streger.

Så kom jeg hele vejen rundt, og det her er resultatet. Man kan også vælge at lave huller inde i selve tallet eller dit valgte mønster. Jo flere huller, jo mere lysspil. Jeg sleb med lidt sandpapir for at få datoen på dåsen væk.

Min “Light can” i dagslys, hvor man allerede kan se det flotte og hyggelige lysspil.

Og til slut i mørke, hvor den virkelig kommer til sin ret! Hullerne giver sådan et flot og stemningsfuldt mønster på bordet. Hvis du gerne vil undgå det rå look, kan du vælge at spraymale dåsen i en farve, der passer lige præcis til din fest.

Jeg synes, denne “Light can” vil være perfekt til sommerens bryllupper og fester. Til et sommerbryllup kunne man f.eks. bruge den som bordnumre – det er jeg sikker på, vil se rigtig fint ud :)

8 tanker omkring “DIY: Light can

  1. Kom ind på din side sådan helt tilfældigt – og faldt over denne skønne diy! Jeg tror jeg vil lave den som en julekalender med tallene 1 – 24. De kan så stå udenfor på et havebord. Så kan ungerne følge med også på denne måde. Tusind tak for en fantastisk ide´:-)

    • Det var da en fantastisk god idé, Heidi :) Jeg er sikker på, at det bliver super flot! Og hyggeligt for børnene, så de kan følge med :)

  2. Pingback: DIY Light Cans · Candle Making | CraftGossip.com

  3. Pingback: RUBRIKA „EKOLOGIŠKA DOVANA. PASIDARYK PATS: VAZELĖ IŠ SKARDINĖS.“ « Lempampuk blog'as

Skriv en kommentar